Flere sheiko programmer

Specifikke programmer til maksimal styrke eller masse...

by poul hansen » Mon Nov 10, 2008 12:49 am

Tjaaa, der findes jo en del sheiko programmer.
Alle handler grundlæggende om det samme, men kan variere meget i fokus og volumen.

Vedhøftet er en videreudvikling af Klaus Jensens ark, baseret på de programmer Talmant beskriver på Elitefts (links findes i arket).

Grundlæggende:
Arbejdet der udføres i 80-90% for 3-1 rep er det specifikke arbejde. Dette kommer som første runde af squats eller første runde af bænk. Dødløften trænes lidt anderledes.
Anden runde af øvelser for squat og bænk er SPP. Denne øvelse skal være meget tæt på konkurrenceøvelsen, men være supplerende af karakter.

Det kan være bænkpres med kæder, smal greb bænk, eller almindelig bænkpres (osv). I squatten kan det være OL squat, Box squat, pause squat, squat med kæder etc.
Bruges andet end konkurrenceøvelsen i denne anden runde anbefales det an kører efter en max i denne SPP øvelse eller sænker % der trænes ved (typisk vil SPP øvelserne være med mindre vægt, da de træner weak points i løftet).

Dødløft: igen vælg SPP øvelser efter DINE behøv og viden om effekt af øvelser. I Sheiko online oversættelsen http://www.elitefts.com/sheiko/BI_Sheik ... lation.pdf er et hav af øvelser beskrevet. Så det er tilladt at bruge andet end bare de øvelser der er beskrevet i regnearkene. Dog skal det siges at Sheiko træner bunden for sig og toppen for sig, da han tror på at træne dødløften i Segmenter. Dvs. Dødløft op til knæene er for at træne teknik og specifik styrke i fasen fra gulvet og op til knæet. Hvis du gør dette bedre via en anden øvelse, så drop dødløft op til knæene. Dette gælder naturligvis også for deadlift from boxes, og deadlift standing on boxes etc.

Regnearket kan hentes her:
http://rapidshare.com/files/162274748/S ... s.xls.html
.xls & .ods

Jeg vil gerne have at i IKKE uploader arket alle mulige steder/linker til det alle mulige steder. Jeg har lagt en del arbejde i det og det er baseret på Klaus Jensens arbejde. Derfor vil jeg lade ham uploade det til MOL hvis han mener det også hører til der. Ydermere har jeg mailet det til Eric Talmant da det også er baseret på hans arbejde. Så kan Talmant også dele det hvis han vil det.
poul hansen

by Vagn » Mon Nov 10, 2008 4:29 pm

Squ da godt arbejde der Pølle :bodybuilder:
http://www.jbv-trading.dk
Aalborg Styrkeløfter Klub
Vagn

by poul hansen » Tue Nov 11, 2008 12:04 pm

Vagn wrote:Squ da godt arbejde der Pølle :bodybuilder:

Thx, i må gerne tjekke det for fejl, jeg er ikke verdens bedste til at korrekturlæse.
Jeg får flere programmer fra Talmant snart og smider dem alle ind + regner med at lave nogle smarte menuer (rullemenuer og autoregulering a loads baseret på konkurrenceløft 1rm) for SPP øvelserne.
Som saagt er anden runde squats, eller specialøvelserne i dødløft, der både kan komme først og sidst, ikke nogen standard øvelser lle skal køre. Der er mange muligheder og mange forskellige procenter de anbefales at køre på.

F.eks. kørte jeg anden runde bænk som smal bænkpres i min sidste sheiko. Kørte anden runde squats som enten zerchers eller box squats.
poul hansen

by cookie_sq » Tue Nov 11, 2008 7:42 pm

This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

This limit is reached.

To download this file, the uploader either needs to transfer this file into his/her Collector's Account, or upload the file again. The file can later be moved to a Collector's Account. The uploader just needs to click the delete link of the file to get further information.

:cry:
cookie_sq

by charlie t » Tue Nov 11, 2008 8:02 pm

Poul, hvis det er iorden med dig har du så noget mod jeg hoster filen på Ironsport? Jævnfør Jeppe's post :)
charlie t

by poul hansen » Wed Nov 12, 2008 9:28 am

Host løs :)
poul hansen

by Glud » Wed Nov 12, 2008 8:31 pm

Er der en større mening i de numre programmerne har fået. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen.
Glud

by poul hansen » Wed Nov 12, 2008 10:05 pm

Glud wrote:Er der en større mening i de numre programmerne har fået. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen.

Tror det ikke.
jeg tager bare numrene fra Elitefts' side.

Du kan jo læse nærmere om det på info fanen og ellers på elitefts.
poul hansen

by cookie_sq » Thu Nov 13, 2008 12:21 am

charlie t wrote:Poul, hvis det er iorden med dig har du så noget mod jeg hoster filen på Ironsport? Jævnfør Jeppe's post :)

Hvor har du så lagt det? :-)
cookie_sq

by charlie t » Thu Nov 13, 2008 12:24 am

Så den hostet på Ironsport som .ODS og .XLS
charlie t

Return to Trænings-programmer