Squatsko

Alt om sport, udstyr, træning & ernæring, samt div emner...

by NikolajKnude » Sat Feb 12, 2011 10:20 pm

Hej alle igen:)

Det går forrygende med min træning! Det er godt nok :)

Indtil videre har jeg trænet i mao-sutsko (minimal grænsende til ingen sål/hæl i dem).

Nu er jeg så begyndt at kigge på nogle aktuelle squat-sko, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

1. Er squat-sko nødvendige, eller er direkte kontakt fødder-gulv det bedste? (Jeg har ingen smerter eller andet i forbindelse med det).
2. Sål/Hæl på en squat-sko. Jeg har set nogle stykker der har en meget stor/høj hæl. Er det hensigtsmæssigt? Eller er det for folk med fx. stive ankler eller andet?
3. Har i nogen anbefalinger til butikker? Jeg er lidt nervøs ved at skulle bestille nogle sko over nettet, som jeg kan risikere ikke at passe ordentligt (Som alle ved så er skostørrelse en relativ ting for alle de mange sko-firmaer, så størrelsen varierer 2-3 stykker afhængig af sko-modellen)

Jeg har prøvet at spørge på motion-online, men folk derinde er meget ubehjælpsomme på dette område.

Mvh,
Nikolaj
NikolajKnude

by Vagn » Sat Feb 12, 2011 10:37 pm

Prøv:
www.jbv-trading.dk
Her kan man få byttet sine sko hvis de ikke passer.
Et godt råd er, tag i en sportsbutik og prøv et par adidas handball special, de har samme str som adidas powerperfect II..

Hilsen
JBV-Trading
Jan
http://www.jbv-trading.dk
Aalborg Styrkeløfter Klub
Vagn

by HenrikNordlandÅrhus » Tue Feb 15, 2011 8:24 am

Hej

Jeg løftede selv i strømper/dødløft sutter det første år.. Men når man skifter til skoene så undre man sig over hvorfor fanden man ikke gjorde det med det samme!!!

Bedre stabillitet og motorisk en sundere bevægelse for din krop, da hælen giver dig en bedre vinkel på gulvet.

Det er en super investering og mine er næsten som nye... og købte dem for 2,5år siden

så besøg du roligt JBV og find nogle der
GUARDIANS OF NORDLAND
HenrikNordlandÅrhus

by /Niels » Tue Feb 15, 2011 4:22 pm

Det er ikke sikkert at du vil squatte mere i sko med hæle. Det afhænger af din kropsbygning, relativ styrke i de enkelte muskelgrupper, foretrukne teknik og meget mere.
Prøv i første omgang at låne et par sko med hæl og se om det virker meget bedre og få en med erfaring til at tjekke din teknik med henholdsvis flad og høj hæl.

/Niels
/Niels

by NikolajKnude » Tue Apr 19, 2011 5:47 pm

Super. Tusind tak for det!

Jeg vil gå på jagt :)
NikolajKnude

Return to Generelt