Udstyrsrytteri i OBBC

Online logbog, få inspiration fra andres træning...

by Jane Aaberg » Sat Oct 25, 2014 6:04 pm

Fredag d. 24/10
Bænk
Op til 4x1@140

Squat m- pause i bund
"op" til 3x3@57,5

+ en masse support

Lørdag d. 25/10

Boxsquat i halv dragt
Op til 3x2@135
Ca. 5 cm lavere end normalt...OMG der var langt ned! Eksperiment med flade sko - det var sgu godt!

Bænk
Kun lidt let - skal sparer kræfterne til i morgen hvor der er bænkpresseminar

DL i halv dragt - m elastik. Langt nede at sidde.
3@150
3@160
3@170
3@180
2@190
3@180

Backoff DL, halv dragt. Langt nede at sidde.
5x3@125

Jeez jeg er træt...den ekstra dybde i både squatten og DL'en koster kræfter. Men det kan en burger fra Bull's råde bod på :mrgreen:
Jane Aaberg

by Jane Aaberg » Tue Oct 28, 2014 10:41 am

Søndag d. 26/10

Bænkpresseminar med Bigbench.dk. Fin og lærerig dag :)
Jeg fandt ud af at jeg faktisk kan spænde mere op, end jeg gør nu - og at jeg er i stand til at bruge benene. Og desuden at jeg skal begynde at træne i en løsere trøje for at få skuldrene helt tilbage. Så der er noget at arbejde med i grundtræningsperioden, der ligger lige rundt om hjørnet.

Mandag d. 27/10

Sidste gang i squatdragt - dog kun halv. Det gik fint - fik 150 til vandret.

+ noget bænk + ryg
Jane Aaberg

by L^P » Tue Oct 28, 2014 2:12 pm

Bare big bench derudaf så skal det nok komme :D
L^P

by Jane Aaberg » Fri Oct 31, 2014 12:05 am

Onsdag d. 29/10

Dødløft i fuldt gear - op til 195 kg. Og det var dejligt let. Var dog lige ved at kaste op pga den nye siddende stil - bæltet kommer til at klemme lige præcist på mavesækken. Det kommer til at ske på et tidspunkt, er jeg sikker på :evil:

Herefter backoff-dødløft, bænk med dødsens-lange pauser på brystet og noget rygsupport.
Jane Aaberg

by Jane Aaberg » Fri Oct 31, 2014 10:53 pm

Dagen i dag stod på rå + trøjebænk + noget überlet squat.

I rå bænk fik jeg nappet de 100 igen og denne gang medfølger dokumentation (2:38):
http://www.youtube.com/watch?v=Rpylv1rIQNI&sns=em

Trøjebænken gik bare op mod 120 med klods.

Nu er jeg så klar som jeg kan blive :) har pakket og tager med toget klokken 6.
Nat nat derude :)

Forresten: hvis I vil følge med, så løfter jeg natten mellem fredag og lørdag (kl 02 dansk tid) dén nat hvor juleøllet bliver frigivet.
Det streames via dette link: http://goodlift.info/live.php
Jane Aaberg

by charlie t » Sat Nov 08, 2014 3:26 pm

Stærkt løftet til VM!
charlie t

by L^P » Sat Nov 08, 2014 3:41 pm

God debut, grats med metallet
L^P

by Jane Aaberg » Mon Nov 24, 2014 5:04 pm

charlie t wrote:Stærkt løftet til VM!

L^P wrote:God debut, grats med metallet

Tak skal I ha' :-)
Jane Aaberg

by Jane Aaberg » Mon Nov 24, 2014 5:07 pm

Shit jeg har været smadret siden VM. En forkølelse ramte lige i kølvandet og nu 2 uger erfter er jeg stadig mærket - dryptuden er heldigvis endelig stoppet, men jeg bliver stadig forpustet af ingenting.
Har dog trænet hele sidste uge og omend det har været hårdt og tungt, så lever jeg da stadig. Krydser fingre for at det snart begynder at blive bedre. Og hvem ved - måske begynder jeg snart at logge igen :-D
Jane Aaberg

by Jane Aaberg » Thu Dec 04, 2014 9:01 am

4/12

Ok, det har været en hård omgang at komme mig over VM. Totalt udmattet i kroppen og har sovet mellem 9 og 11 timer hver nat indtil for et par dage siden hvor jeg igen er vendt tilbage til godt og vel 8 timer og føler mig veludhvilet. Træningen har også været lort med lort på, men jeg er da kommet igennem alle træningspas uden at blive nødt til at sænke vægtene (undtage første uge hvor jeg var syg). Nu tror jeg heldigvis at det er ved at vende igen og jeg har fået troen tilbage på at jeg faktisk nok skal komme stærkt tilbage :lol:

Ud over det har jeg naturligvis brugt tid på at evaluere VM og tænke over hvad der skal ske i perioden op til EM - i samråd med Jørgen. Jeg er stadig ikke tilfreds med min rå squat og føler at min kropsbygning (den evindelige klagesang om kort ryg og lange lårben) gør at jeg har svært ved at blive stærkere i forhold til det styrkepotentiale jeg har i mine ben, hvis jeg skal holde teknikken pæn. Men når jeg har dragt på og kan stå meget bredere + ikke bare sætter mig ned i et sort hul (som jeg gør hvis jeg står bredt rå), bliver problemerne mere eller mindre udlignet. Så næste blok bliver den rå backsquat erstattet med hhv. squat i løs halv dragt, reverse band squat samt frontsquat. Og jeg har en god mavefornemmelse med dén konstellation. Reversebandsquatten gør at jeg stadig kan træne uden udstyr - her får jeg lidt hjælp dér hvor momentarmen er længst, dvs dér hvor teknikken fucker up pga et stickingpoint der er mere eller mindre umuligt at rette op på. Frontsquatten er igen blevet muligt, nu hvor jeg er gået tilbage til de gamle høje sko, og det er jeg glad for...sidste periode jeg kørte dem i adidas power perfect 2 var ret frustrerende. Og squatten i halv dragt er jeg af åbenlyse årsager mega glad for - også selv om det tager mere tid med knæbind osv.
Bænken kører ok. Jeg skal prøve en anden trøje - en fury, som var dén jeg startede ud i...jeg har en teori om at det nok vil være smart for en som mig der ikke er voldsomt hurtig fra brystet + har svært ved lockout, at det nok er bedst med en trøje der hjælper til lidt længere end katanavarianter og nok også X-ragen. Det er i hvert fald teorien og nu skal jeg afprøve den over en længere periode.
I dødløften har vi taget en beslutning om at det er slut med stilen med at gå langt ned i benene i sumoen. Det vil nogen nok mene er håbløst, men faktisk kan jeg i lyset af min oplevelse ved VM, hvor jeg for første gang dødløftede i den dybe stil, kun se fordele. Her oplevede jeg nemlig, efter at have makset ud i squatten, at kræfterne i mine ben var helt opbrugte og jeg havde helt enormt svært ved at få vægten fra gulvet. Så nu dødløfter jeg igen med hoften højt og bruger min ryg - og er gået tilbage til velocity'en. Så længe jeg ikke har været ude og hænge med ryggen i squatten, er jeg sikker på, at det er en god idé. Så udnytter jeg fordelen med min korte ryg :) - så satser jeg på fremgang i dødløften igen.

Så jeg har fået reflekteret og besluttet en del. Og har også besluttet, at nu giver jeg de valgte teknikker, dragter og øvelser en lang periode uden at lave om på noget. Forhåbentlig helt indtil EM.

Mit nye program fra på mandag byder på tunge løft. Var lige ved at få kaffen galt i halsen. da jeg læste det. Dødløften skal nemlig helt op på 2x1@190 kg - altså raw :o :o Ud over det byder det på bænk på 2x1@105, og squat med reverseband på 172,5. Og jo, det er udelukkende pr's...så det bliver lidt spændende at skulle sætte mig selv op til det...men gør det bare :mrgreen:

Onsdagens træningspas

Bænk med 2 sek pause i bunden
Op til 5x5@70 kg
Neeeemt (som det burde være :wink: )

Dødløft
Op til 8x5@120
Uden bælte og helt fint overkommeligt og pænt

+ sideøvelser for core og ryg

Og så hjem og fråde i hjemmelavet pizza <3 Yay, det er lækkert at have plads til den slags - jeg tænker tit med gru tilbage på sidste års kød/grøntsagshelvede!!
Jane Aaberg

Previous

Return to Logbog