Gør træningen til en leg med en trampolin til fitness

0
446
dame der træner

For langt de fleste af os danskere, der gælder det, at den daglige eller ugentlige træning bliver bedst, hvis vi er motiveret eller har det sjovt under selve træningen. Nogle gange kan de lange løbeture eller cykelture godt blive lidt for ensformige og motivationen er der altså heller ikke lige på dagen. Der drømmer man måske mere om at ligge hjemme på sofaen eller, at man kunne forbrænde de samme kalorier og opnå samme konditionstræning, som ved løb eller cykling. Begge dele er faktisk næsten muligt med en trampolin til fitness, der netop kombinerer leg og sjov med hård og fysisk træning.

Populariteten stiger

Fitnesstrampolinen bliver i øjeblikket mere og mere populær i Danmark, og det med god grund. Der er nemlig mange danskere, der har svært ved at komme afsted i løbeskoene eller på racercyklen, hvis vejret er dårligt eller regnfuldt, og derfor har vi nogle gange tendenser til at springe træningen over. En trampolin til fitness kan være et brugbart alternativ til dine ugentlig træningsrutiner, der giver dig smil på læben og mere lyst til at yde en ekstra indsats. Læs mere om fitnesstrampoliner her.

Enorm god træning

At give den gas på en trampolin til fitness er faktisk rigtig god træning. Faktisk siges det, at en effektiv træning på en fitnesstrampolin kan give helt op til 30% flere forbrændte kalorier end ved løb i samme tid. Det sker fordi, at du på en trampolin til fitness bruger mange forskellige muskler i din krop. Du træner hovedsageligt lår, baller og core på en fitnesstrampolin. Derudover er det også godt for din motorik og din balanceevne, der hurtigt bliver forbedret ved brug af en fitnesstrampolin.

Både for nybegyndere og garvede atleter

En trampolin til fitness kan bruges af alle uanset, om du har prøvet det mange gange før eller er hel nybegynder. Der findes nemlig forskellige slags fitnesstrampoliner afhængig af dine behov.

Er du nybegynder eller har du en dårlig balanceevne, så kan du med fordel bruge en trampolin med håndtag. Er du derimod rutineret på en trampolin, eller er du meget atletisk og med god balanceevne, så kan du få ekstra meget træning ud af en trampolin uden håndtag. Her får du yderligere træning af balanceevnen samt coremusklerne.

Et godt alternativ til den normale træning

Når du træner på en fitnesstrampolin, bruger du mange af de samme muskler som, når du løber. Forskellen er blot, at du slipper for de mange hårde stød, der løber igennem dine fødder, knæ og resten af kroppen. Derfor kan en fitnesstrampolin være et super brugbart alternativ til din normale træning, da du kan få trænet effektivt uden at belaste dine led i særlig høj grad.

På grund af denne bløde afbalancerede belastning kan en trampolin til fitness også være brugbar i forbindelse med genoptræning, da du kan træne mange muskler i kroppen på en gang uden at belaste knæ og fødder særlig meget. På denne måde kan trampolinen både blive hovedelementet i dit træningsprogram, men den kan også sagtens fungere som fin og anderledes afvekslings, der giver et godt smil på læben.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her