Spis dig frem til de gode resultater

0
167
Spis dig sund

Er du en af dem, som knokler løs nede i motionscenteret, men ikke rigtig synes at resultaterne af alt det hårde slid kan ses? Så kan det være, at du skal tage et kig på din kost. Kost og motion går nemlig hånd i hånd, når det gælder om at få synlige resultater på kroppen. Læs med her om hvordan maden påvirker din krop og hvad du skal spise for at dit hårde slid ikke er forgæves. Det behøver ikke at være besværligt. Måltidskasser og kostplaner kan hjælpe dig et godt stykke ad vejen.

Det handler ikke kun om kalorier

Der findes mange kostråd derude og det kan være en jungle at skelne mellem sandt og falsk. En udbredt misforståelse er dog, at vægttab eller opbygning af muskelmasse blot handler om et simpelt kalorieregnskab. Altså at hvis man skal tabe sig, så skal man blot forbrænde mere end man spiser, uanset hvordan ens kost så ser ud. Men det er altså desværre ikke blot så ligetil. Har man et stort ønske om at få en flot og veltrænet krop, så nytter det ikke noget at spise junk og slik – uanset om man overholder kalorieregnskabet. Kroppen har brug for den rigtige balance mellem protein, kulhydrat og fedt og det spiller ind på, hvilke resultater du får ud af det hårde arbejde i fitnesscenteret. Med en måltidskasse der er målrettet dit behov, kan du nemt holde styr på at få den rigtige kost.

Proteiner opbygger muskler

Vil man gerne have større muskelmasse er det vigtigt, at kroppen får masser af næring efter en hård omgang træning. Det gøres med sunde kulhydrater i form af fuldkorn og grøntsager samt en god portion protein. Det er vigtigt at kroppen får sin næring umiddelbart efter træningen for at opnå den optimale restituering. Vil du være sikker på altid at have den rette kost liggende i køleskabet, så kan måltidskasser være en god hjælp. Her bestiller du mad for en uge ad gangen og får alle varerne leveret direkte til hoveddøren. Der medfølger opskrifter og madplan – nemmere bliver det ikke.

Tab dig med de rigtige kulhydrater og minimal fedt

Er du en af dem som gerne vil tabe dig, og helst lidt hurtigt, så kan den rigtige kost give dig et godt skub i den rigtige retning. Her er hovedreglen at skære de såkaldte hurtige kulhydrater væk. Det vil sige sukker, hvede, stivelse og lignende madvarer. De hurtige kulhydrater har det nemlig med at blive optaget meget hurtigt i kroppen og de sætter sig dermed hurtigere på sidebenene. Ved at skære denne type af madvarer væk, vil det kun gå endnu hurtigere med at se resultater. En anden vigtig ting er også at spare på fedtet, da der skal bruges langt mere energi til at forbrænde fedt end kulhydrater og protein. I dette tilfælde kan det være en god ide med en slanke-måltidskasse. Så er der i forvejen skåret ned på fedtet og du behøver ikke tjekke varedeklarationen på alle madvarerne i supermarkedet.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her